mandag den 21. september 2020

menneskebarn 02

”..  tanken om reinkarnation er hos danskere typisk noget andet end i de østlige religioner. Man tager kun den positive del i form af, at man har et skud mere i bøssen her i livet”, Reintoft Christensen, religionssociolog ved Aarhus Universitet 

 




Lakshmi. Hinduistisk gudinde der står for lykke, velstand, rigdom og fremgang


menneskebarn 02


Min gud er helt min egen

personlig og venlig

talmodig og fuld af overbærenhed

når det gælder mig og min gøren og laden


Hun tager det ikke tungt

med forfængelighed og havesyge

i hvert fald ikke hos mig

hun kender mig som jeg kender hende


Reinkarnation er også hendes stil

derfor bliver jeg genfødt

så snart jeg skal herfra

som den stjerne jeg er


Men skulle jeg komme i tvivl

om jeg er på rette vej

så lytter jeg bare ind i mig selv

og hører hendes moderlige stemme


https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/hver-fjerde-dansker-tror-paa-reinkarnation



Ingen kommentarer:

Send en kommentar